dnes je 27.4.2024

Input:

Slováci vnímajú pokles nevyžiadaných volaní, je za tým aj zmena telekomunikačného zákona

14.3.2024, Zdroj: Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb

Prešiel viac ako rok a pol odkedy došlo v zákone o elektronických komunikáciách k významným zmenám, ktoré majú priamy vplyv na prax tzv. „nevyžiadaných volaní“.

V porovnaní s rokom 2021 vnímajú ľudia vo všeobecnosti znížený počet nevyžiadaných hovorov.

Vyplýva to z prieskumu, ktorý sa zameral na analýzu vplyvu zmeny telekomunikačného zákona na počet nevyžiadaných volaní a na celkové prostredie daného trhu.

CreditCall spoločne s agentúrou Neuropea v tomto prieskume porovnávajú, ako sa zmenilo vnímanie nevyžiadaných volaní u bežných občanov pred a po zmene telekomunikačného zákona. Prvý prieskum sa realizoval v auguste 2021 a druhý v novembri 2023 na vzorke 1000 respondentov. Výsledky poskytujú hlbší pohľad na to, ako sa zmeny odrazili v skutočných číslach a trendoch, a aký majú dopad na spotrebiteľov aj